# Er varen på lager?
Hos iMusic lagerfører vi, som udgangspunkt, ikke de varer, vi sælger. I nogle tilfælde vil en vare være på lager. Lagervarer kendes på, at der i feltet "Forventet leveringstid" står skrevet ordene "På lager". Disse vil, afhængig af bestillingstidspunktet, typisk blive afsendt samme dag, som du har bestilt, med mindre bestillingen indeholder varer, der ikke er på lager. Har du valgt at afhente varen på vores adresse, så vil du kunne hente varen i vores åbningstid samme dag. Det gælder også, hvis du har bestilt en eller flere varer, som ikke er på lager.
Varer, der ikke er på lager, vil have anført et antal arbejdsdage i feltet "Forventet leveringstid", f.eks. "2-3 arbejdsdage". Disse varer skal hentes hjem fra en leverandør, og man skal derfor påregne den oplyste forventede leveringstid.
Er du tvivl om, hvorvidt en vare kan nå at leveres, f.eks. fordi den skal bruges til en fødselsdagsgave el. lignende, så er du mere end velkommen til at ringe herind på tlf. 86 13 73 43 for at høre, om det nu også kan lade sig gøre.
# Hvornår leveres min bestilling?
Er varen på lager sendes den samme dag, hvis bestillingen er afgivet en arbejdsdag før kl. 13. Alternativt sendes den næste arbejdsdag. Bestilles der lagervarer sammen med ikkelagervarer, vil hele ordren dog, som udgangspunkt, blive sendt samlet.
# Hvad er leveringstiden?
Du kan altid se de forventede leveringstider og andre oplysninger for hver enkelt titel ved at klikke på coveret eller titlen, f.eks. i listen efter en søgning. Leveringstiderne opdateres dagligt og er typiske, men kan afvige i begge retninger! De forventede leveringstider vil altid stå oplyst 2 gange under checkout, inden den endelige bestillingsafgivelse, så man har god mulighed for at vurdere, om man ønsker at vente. Derudover vil de også stå oplyst i bestillingsbekræftelsen, som vi sender, efter at bestillingen er endeligt modtaget.
# Hvornår afsendes varerne, når der er flere titler i samme bestilling?
Som udgangspunkt sendes alle varer på en ordre samlet. Overskrides den oplyste forvente leveringstid for en eller flere varer, vil du pr. mail automatisk modtage et tilbud om dellevering af evt. klarvarer 2 døgn efter at 2/3 (eller 1 ud af 2) af varerne er meldt klar. Forsendelsesudgifterne vil blive fordelt på de 2 leveringer, således at det ikke koster dig ekstra! (Gælder kun til en leveringsadresse i Danmark).
BEMÆRK, at hvis du benytter MasterCard, VISA Electron, Diners Club el. lign., vil der ved gennemførslen af en dellevering blive reserveret yderligere et eller flere beløb på din konto oven i den oprindelige reservation. Dette sker som følge af brugerbetingelserne for internationale kreditkort og derfor, desværre, ikke noget, som iMusic har mulighed for at hindre. Vi gør dog opmærksom på, at du uanset hvad selvfølgelig ikke vil komme til at betale mere end den samlede ordretotal. Som udgangspunkt har vi ikke mulighed for at få banken til at låse op for disse ekstra reservationer, som vil stå reserveret på din konto i 30 dage.
# Kan jeg se status her og nu på min bestilling?
Ja. Du kan altid
# Jeg kan se i status på min bestilling, at den ikke er betalt. Hvorfor?
Fordi vi ikke trækker beløbet på betalings- og kreditkort før varen er afsendt til dig.
# Jeg har betalt med bankoverførsel. Er min betaling registreret?
Vi registrerer betalinger samme dag som vi modtager dem. Du kan se om din betaling er modtaget/registreret ved at se detaljerne for din ordre. Log ind og klik "Mine bestillinger" i oversigten/menuen til venstre.
# Hvorfor "sker der ingenting" med min bestilling?
Hvis du har valgt betaling ved bankoverførsel, giro eller check, igangsættes ekspeditionen af bestillingen først når betalingen er indgået.
# Hvad koster det i porto/forsendelse?
Fragtomkostningerne varierer alt efter varemængde, vægt og valg af fragtmetode. Det nøjagtige ekspeditionsgebyr for en bestilling kan ses på trin 2 under CheckOut, inden du har afsluttet bestillingen. Afhentning på iMusics adresse er gebyrfri.
# Hvorfor leverer I ikke pr. efterkrav/postopkrævning?
Fordi forsendelsen alt for ofte ikke indløses og omkostningerne derved bliver for dyre.
# Hvorfor bliver mit Dan- eller kreditkort afvist?
Hvis dit Dan- eller kreditkort afvises, skyldes det altid fejl i det indtastede.
Prøv igen, men tjek at det er
* Kortnummeret (og ikke kontonummeret) du indtaster. Det er de 16 store cifre på forsiden.
* Måned og år: F.eks. 10/12 v betyder 10. måned år 2012, og altså ikke 12. måned 2010.
* Kontrolcifre: Se forklaring ved at klikke på spørgsmålstegnet ved indtastnings-feltet.
# Hvad er ViaBill?
ViaBill er en afdragsordning. Det fungerer således, at du opretter en konto hos ViaBill, hvorpå der indsættes 2.000 kr., som du herefter kan låne fra. Denne konto kan du handle for, ikke blot hos iMusic, men hos over 2.000 andre danske netbutikker. Hos iMusic skal du købe varer for min. 300 kr., før du kan benytte ViaBill.
Vilkår og betingelser for brugen af ViaBill fremgår ved oprettelse af en ViaBillkonto på ViaBills hjemmeside. Vi anbefaler, at du læser betingelserne igennem, inden du accepterer betalingsmetoden. ViaBill er rente- og gebyrfrit, men iMusic vil påpege, at ViaBill vil pålægge gebyrer ved for sen indbetaling til dem.
Alle spørgsmål og henvendelser vedr. ViaBill skal rettes direkte til ViaBills egen kundesupport.
# Kan jeg fortryde en bestilling, som endnu ikke er afsendt?
Du kan til enhver tid fortryde og annullere en bestilling, der ikke er afsendt, uden begrundelse.
Dette kan du gøre ved at ringe inden for vores telefonåbningstid eller ved at sende os en mail med besked om, at du ønsker at annullere din bestilling (hvis du kontakter os pr. email, gør vi opmærksom på, at der tages forbehold for ekspeditionstid på skriftlige henvendelser).
# Kan jeg fortryde et køb, hvor varen/varerne er modtaget?
Du har ret til at fortryde et køb uden begrundelse inden for 14 dage. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen/varerne i fysisk besiddelse.
Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende arbejdsdag.
Hvis du bryder varens/varernes plombering, mister du din fortrydelsesret.
For at udøve fortrydelsesretten skal du meddele os (iMusic, Sindalsvej 36, 8240 Risskov, info@imusic.dk, tlf. 86 13 73 43) din beslutning om at fortryde købet pr. telefon eller e-mail.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender meddelelsen om udøvelse af fortrydelsesretten inden fortrydelsesfristens udløb.
Du har også mulighed for at fortryde dele af et køb, såfremt plomberingen på varen el. varerne ikke er brudt. De almindelige returregler (beskrevet ovenfor) vil finde anvendelse, dog dækker el. refunderer iMusic ikke portoudgifter i disse sager.
# Returnering af vare/varer og returomkostninger
Hvis du vælger at benytte fortrydelsesretten som beskrevet ovenfor, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostningerne ud til dig (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget af valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde købet. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.
Returpakker skal sendes eller indleveres til:
imusic.dk
Sindalsvej 36
8240 Risskov
Varer kan ikke sendes retur pr. efterkrav, uden omdeling eller til en pakkeshop. Benyt venligst ikke DAO, da de ikke leverer til erhvervsadresser.
Det er købers ansvar at varen kommer sikkert frem til imusic. Bortkommer pakken, eller bliver indholdet beskadiget undervejs, hæfter køber for dette. Vi anbefaler derfor, at du pakker varen/varerne forsvarligt ind samt benytter en forsendelsesform med sporing/tracking.
Du skal selv betale for returnering af varen/varerne ved brug af fortrydelsesretten.
# Reklamation - hvis der er noget galt med varen
Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den - f.eks. en materiale- eller fabrikationsfejl, eller at den leverede vare indholdsmæssigt ikke stemmer overens med den på bestillingstidspunktet oplyste varebeskrivelse - finder købelovens regler anvendelse. Du kan reklamere over mangler ved varen inden for 24 måneder fra leveringstidspunktet ved at kontakte os på info@imusic.dk eller tlf. 86 13 73 43. Vi beder dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Reklamerer du mere end 6 måneder efter modtagelse af varen, skal du kunne bevise, at manglen var til stede, da du modtog varen. De første 6 måneder ligger bevisbyrden dog hos iMusic.
Hvis reklamationen er berettiget, forbeholder vi os ret til i første omgang at ombytte varen, medmindre andet aftales. Kan ombytning ikke ske inden rimelig tid, kan du få pengene tilbage. Skal varen ombyttes, sender iMusic en returslip til dækning af tilbagelevering af den mangelfulde vare. Når varen er kommet retur vil den blive inspiceret, og hvis reklamationen er berettiget, vil iMusic sende en ny vare. Hvis reklamationen ikke anses som berettiget, så vil alle fragtomkostninger i reklamationssagen blive pålagt kunden. Vælger du alligevel at returnere varen på en anden måde, tilbagebetaler vi det beløb, det ville have kostet os, hvis du havde brugt returlablen, dog kun hvis reklamationen er berettiget.
Inspektion af returvarer kan tage op til 7 arbejdsdage.
Vinylreklamationer (brugspåvirkning)
Kontakt altid vores kundeservice, inden du returnerer (HUSK ORDRENUMMER).
Ved køb af vinyl, skal reklamationen ske inden for rimelig tid efter modtagelse af varen. Vi behandler reklamationen hurtigst muligt og fremsender en fragtlabel til returnering af varen, hvis ombytning/reparation af varen anses for nødvendigt.
For at opnå erstatning ved reklamation skal defekten have været til stede, inden du modtager varen. Er skaden sket ved brugspåvirkning, yder iMusic ikke erstatning. Defekter på selve mediet skal være hørbare. Kosmetiske forhold, som f.eks. pladeskævhed, anses ikke for reklamationsberettigetde, hvis lydkvaliteten ikke er påvirket i væsentlig grad.
Hvis reklamationen ikke anses som berettiget, så vil alle fragtomkostninger i reklamationssagen blive pålagt kunden.
Reklamation - særlige retningslinjer for K-pop
K-pop (koreansk pop) er en særlig produktkategori, hvor hvert produkt typisk kommer i flere forskellige versioner, der i udgangspunktet fordeles tilfældigt.
Du er altid velkommen til at angive en foretrukken version i en kommentar til din bestilling (det foregår på Trin 2 under check-out). Det kan dog ikke garanteres at den foretrukne version er tilgængelig. Vi gør vores bedste for at efterkomme præferencer anført i kommentarfeltet, men vi forbeholder os retten til at levere en alternativ version, såfremt den foretrukne version ikke er til rådighed.
Har du har modtaget en anden version end ønsket, og ønsker du at returnere den modtagne version, er du fortsat omfattet af den almindelige fortrydelsesret, såfremt du ikke har brudt forseglingen på produktet. Returomkostningerne hæfter du som køber selv for.
# Kan jeg gemme varerne?
Du kan gemme varer for at bestille dem senere ved enten at parkere din indkøbskurv (kun muligt i nogle tilfælde) eller ved at oprette en ønskeliste. Se de næste to afsnit for yderligere oplysninger.
Vær opmærksom på, at det ikke er muligt at reservere varer i nogen af disse to muligheder, og at lagerstatus og priser kan ændre sig og blive opdateret i mellemtiden.
# Kan jeg parkere indkøbsvognen?
Hvis du har accepteret cookies, har valgt funktionen "husk mig" og afhængigt af dine browserindstillinger kan din indkøbskurv blive parkeret i mindst 48 timer. Hvis du ønsker at parkere varer længere end det, skal du bruge ønskelistefunktionen.
Vi anbefaler dog ikke, at du parkerer din indkøbskurv. Vær opmærksom på, at varer i en parkeret indkøbskurv IKKE er reserveret og kan blive udsolgt i mellemtiden. I sjældne tilfælde kan priserne også justeres, mens en indkøbskurv er parkeret, hvis priserne er blevet opdateret i mellemtiden.
# Findes der ønskesedler?
Ja, du kan nemt oprette en ønskeseddel og tilføje produkter til dine ønskesedler (kræver log in). Når du er logget ind vil du inde på hvert produkt finde en mulighed for at tilføje den pågældende til en ønskeseddel (den grå bjælke under købsknappen). Har du ikke allerede oprettet en ønskeseddel, vil der automatisk blive oprettet en ny ønskeseddel til din konto med dagens dato som ønskesedlens titel.
Ønskersedler kan findes under "Min Konto > Ønskeseddel".
# Kan jeg sende ønskesedler (med varer jeg har fundet) til familie og venner?
Ja. Ønskesedler kan nemt sendes til familie og venner! Klik "ønskesedler" (Log ind først).
# Hvorfor er der ofte flere priser på samme titler?
Vi forsøger altid at indkøbe til de bedste priser. Nogle titler kan fås hurtigt fra lager til én pris og samtidig fra andre leverandører til en lavere pris, men måske med længere leveringstid. Vi har valgt at videregive mulighederne til vore kunder, så derfor findes samme titler nogle gange med forskellige priser og leveringstider.
# Hvorfor er der ikke danske undertekster på min musik-DVD?
På musik-DVDer er der sjældent undertekster i sprog andre end hovedsprogene, og de findes oftest endda kun ved interviews mv. med ikke-engelsktalende kunstnere.
# Hvad betyder "O.S.T." eller "OST"?
Typisk forkortelse for musik anvendt i film: Original Sound Track
# Log ind: ”Forkert password”
Læser du tallet 0 som bogstavet O? Eller bogstavet l som et 1-tal?
# Log ind: Jeg har glemt mit password. Hvad gør jeg?
Prøv at indtaste et alligevel. Hvis det er det forkert, vises en mulighed for straks at få det korrekte password tilsendt på mail.
# Log ind: Når jeg logger ind får jeg Ingen brugere med denne emailadresse selv om jeg er registreret.
Enten har du ved registreringen indtastet en anden e-mailadresse eller stavet forkert. Send en mail til info@imusic.dk hvor du skriver "loginproblem" og oplyser dit tlf.nr. Så kontakter vi dig førstkommende arbejdsdag.
# Log ind: Jeg prøver, men får samme side igen (hvor jeg kan indtaste email og password).
Enten står dine browser-indstillinger ikke optimalt: Tryk på [F5]-tasten og derefter på [Enter].
Eller også er du allerede logget ind. Se øverst til venstre under iMusic-logoet: Står der Bruger og (dit) navn, -ja så er du allerede logget ind.
# Kan jeg selv ændre mit password?
Ja du kan nemt ændre dit password ved at logge ind og klikke Brugerinfo nederst i Oversigten til venstre.
# Under Bestilling får jeg fejlen: "Security failure. Data decryprion error."
Sikkerhedsniveauet i vores system kræver en af de nyere versioner af browsere.
# Jeg modtager ikke e-mails fra iMusic.
Den hyppigste årsag til at mails fra iMusic ikke når modtageren er forkert email adresse.
Tjek først at du har indtastet korrekt e-mailadresse i din konto.
Det kan også skyldes et spam filter hos din mailudbyder, der er opsat forkert. Har du f.eks. en Hotmail mailbox, så tjek mappen med uønskede e-mails! Sidste hyppige årsag til at mails ikke går igennem er, at din mailbox er fuld. Mail-udbydere (fx. hotmail.com) har en max. grænse for hvor meget en mailbox kan rumme. Hvis mailboxen er fuld kan e-mails ikke modtages. Man bør derfor altid slette uvigtige læste mails, så der er plads til nye inden grænsen nås.
# Fandt du ikke svar på dit spørgsmål?
Du er naturligvis velkommen til at kontakte os her.